דיאטה, השוואת מרפאות דיאטה
צור קשר תפריטים גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
דיאטה בליווי אישי
תזונה בהתאמה אישית
הצרת היקפים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
26/08/2009
פורטל Dieteti משיקים אתר חדש
 הפורטל החדש שלנו יסייע לכם לקבל מספר הצעות מחיר ממרפאות דיאטה שונות. בנוסף תמצאו אצלנו בפורטל מידע רב על תחום הדיאטה, ההרזיה והתזונה.
דיאטה ים תיכונית
דיאטת תפוחים
דיאטת סאות´ ביץ´
דיאטת אורז
דיאטת לחם
דיאטת סקרסדייל
דיאטת כרוב
דיאטת אשכוליות
דיאטת סוג דם
דיאטת אטקינס
דיאטת פופקורן

האם קיימים שמנים בריאים

בעוד מחקרים שונים בתחום הכימיה הפיזיקלית הראו כי אדם שאוכל יותר נתון ליותר "בעיות" בגופו ככל שהוא מכניס אליו יותר גורמים שאינו תמיד זקוק להם בכדי לשרוד, הרי שישנם ממצאי מחקר הפוכים שמצאו את ההיפך – שמנים למעשה בריאים יותר מרזים, אולם מה קורה עם התופעה של השמנת יתר? הרי נהוג לומר שהשמנת יתר מאיימת בסיכונים בריאותיים רבים. העניין הוא, שהשמנת יתר למעשה משפיעה על כל אדם באופן שונה. מחקרים שעירבו לאחרונה את ה –BMI (מסת הגוף הרזה) מצאו שאינו מעורב ממש בגורמים המסכנים את אלו שיש להם השמנת יתר.

מי הוא אותו שמן – בריא?
הגורמים לכך ששמן שיש לו השמנת יתר שומר על בריאותו, חלקם ברי שליטה, וחלקם לא – פשוט משום שנולדים איתם. הגורם הגנטי יכול לפעול על לחץ הדם, דלקות פרקים, סוכרת ועוד וניתן לחזות זאת אם יש מקרי מחלה אצל קרובי משפחה. הגורם השני – שמירה על חשיבות מרכיבי התזונה וביצוע פעילות גופנית, ובכלל זה גם דיאטה.

ממצאי מחקר שחקר השפעת BMI על סיכויי אדם למות בטרם עת
על פי ממצאי מחקר שנערך בנושא, ה – BMI לבדו הוא גורם משפיע על הסיכון ללקות בגורמי סיכון שונים, אולם כחמישית מהאנשים בעלי השמנת יתר לא יסבלו כנראה מבעיות כאלו. אלו שמבקרים את המחקר טענו, שהמחקר היה לא מדויק ולא חקר את איכות החיים והבריאות של אותו אדם – למשל אם הצטרך ניתוח ברכיים, החלפת מפרק האגן וכדומה, או אם יוכלו להרזות מבלי לעשות דיאטה – האם זה יפחית את הגורמים לסיכון.

לסיכום, אין לדעת מה הגורמים המשפיעים
עדיין לא הוכח מדעית כי השמנת יתר היא גורם ישיר להופעת סיכונים בריאותיים. על כן, לא ידוע אם קיימים כאלו "שמנים בריאים". מה שכן ידוע, זה שכושר גופני ודיאטה כן יוכלו למגר גורמי סיכון שטבועים בחומר הגנטי של האדם, ורצוי להשתמש בהם.
מפת אתר | צור קשר