דיאטה, השוואת מרפאות דיאטה
צור קשר תפריטים גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
דיאטה בליווי אישי
תזונה בהתאמה אישית
הצרת היקפים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
26/08/2009
פורטל Dieteti משיקים אתר חדש
 הפורטל החדש שלנו יסייע לכם לקבל מספר הצעות מחיר ממרפאות דיאטה שונות. בנוסף תמצאו אצלנו בפורטל מידע רב על תחום הדיאטה, ההרזיה והתזונה.
דיאטה ים תיכונית
דיאטת תפוחים
דיאטת סאות´ ביץ´
דיאטת אורז
דיאטת לחם
דיאטת סקרסדייל
דיאטת כרוב
דיאטת אשכוליות
דיאטת סוג דם
דיאטת אטקינס
דיאטת פופקורן

דיאטה ככלי להרזיה או סגנון תזונתי?

דיאטה היא המנטרה החדשה; ככל שאנו (אנחנו, ההורים שלנו, הפרסומות בטלויזיה והחברים) להאביס את עצמנו באוכל, ניתן לשמוע יותר ויותר את ההכרזות בעניין הדיאטה – "ממחר דיאטה", "אני צריכה דיאטה" ו- "אני בהריון", תוך גיחוך קל וציני במצביע על בטן עגולה שיכולה להתנתק כמעט מן הגוף כאילו הכניסו מתחת לחולצה כדורסל. המילה "דיאטה" מתעופפת לה באוויר באופן שכיח למדי, למרות שמכאן ועד להחלטה איך לעשות את הדיאטה ואיזו דיאטה יכולה להתאים בכלל ישנה דרך ארוכה של בדיקת המלצות ובעלי מקצוע בתחום התזונה.

גם הרמב"ם היה מודע לצורך בדיאטה
על פי המילה האנגלית Diet המורה על דרך תזונה מסוימת, ניתן להסיק כי הפחתת משקל היא רק התחום הצר של העניין ויש דרכים רבות להיזון מן המאכלים שסביבנו, יש רק להקדיש תשומת לב לגבי המטרה והאמצעים. הרמב"ם שחתר לבריאות הנפש דרך בריאות הגוף הציע צמחי מרפא כתוספים למאכלים, כמות נכונה של מזון ובמקביל נתן את הדעת גם על פעילות גופנית ודיאטה.

בעברית זה חד משמעי
המילה דיאטה בעברית מתייחסת רק למובן הצר של המילה, תרתי משמע. המשמעות של "דיאטה" בעברית היא למעשה הפחתה במשקל והרזייה. באנגלית, משמעות המילה מתייחסת לקשת ההרגלים שמקיפים את התזונה. כאשר עושים שילוב בין התרבויות, נמצא כי המובן בעברית מעט איבד מהמשמעות המקורית, ובכך נמצא, למעשה, מופסד.

הבדל בתפישה
תזונה מכוונת למצבי רוח, לרצון להתעורר או לישון, להפחית שומנים ולהעלות מסת שריר, למנוע מחלות, לטפל במחלות ובתופעות קיימות – כולל מצבי רוח, לנקות את הגוף מגורמים לא בריאים ועוד. כשהולכים על דיאטה לפי הרפואה הסינית או ההודית למשל, התפישה משתנה לגמרי. על כן, יש לאמץ תפישה זו או אחרת שמראה שיש חיים בריאים יותר תוך גיוון בדיאטה, ולסגל לעצמנו אורח חיים טוב יותר, כמובן באמצעות הדיאטה. 
מפת אתר | צור קשר